Turizam predstavlja izuzetno jaku granu privrede koja vredi više od triliona dolara godišnjih prihoda. To je čini i važnim delom privreda brojnih zemalja i regiona u svetu. I receptivna i emitivna tržišta se kontinuirano menjaju pri čemu neka od njih tek treba da ostvare svoj pun potencijal, te se da očekivati da će turistička industrija nastaviti da raste i da će poprimati sve veći značaj. Stoga ovaj predmet podrazumeva izučavanje turističkih tržišta kroz brojne aspekte: formiranje tržišta, karakteristike zasebnih tržišta, prilike za zapošljavanje, potrebe turista koji pripadaju različitim segmentima (npr. onih koji putuju zbog posla ili zbog odmora). Od toga zavisi na koji način će turističke destinacije i firme koje u okviru njih posluju formirati i prodavati svoje proizvode.

Stoga je ovaj predmet namenjen svim studentima - kako onima koje interesuje izučavanje destinacija, tako i onima koji žele da se bave hotelijerstvom. Svi koji se odluče za ovaj izborni predmet se po pitanju navođenja izvora, citiranju i sl. upućuju na stranicu predmeta Metodologija društvenih istraživanja.